Ogólne zasady przyjmowania reklamacji

1. Klient może składać reklamacje:

  • w formie pisemnej – w postaci reklamacji opatrzonej podpisem Klienta i wysłanej na adres korespondencyjny Usługodawcy lub złożonej w siedzibie Instytutu Kosmetologii estetycznej DermoKreacja, Aleja Zwycięstwa 12/4 41-200 Sosnowiec
  • w formie elektronicznej – za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: biuro@dermokreacja.pl

4. W przypadku złożenia reklamacji w sposób inny, niż w formie pisemnej w postaci reklamacji wysłanej na adres korespondencyjny Usługodawcy, na życzenie Klienta Usługodawca przekazuje mu potwierdzenie złożenia reklamacji w trybie z nim uzgodnionym.
5. Reklamacje powinny zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji, szczegółowy opis zdarzenia budzącego zastrzeżenia oraz oczekiwania Klienta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. W przypadku reklamacji składanych w formie elektronicznej numer rachunku w Banku, którego Klient jest posiadaczem lub pełnomocnikiem.
6. Klient może złożyć reklamacje najpóźniej do 14 dni kalendarzowych od zrealizowania usługi. W przeciwnym wypadku, po upływie określonego czasu reklamacja nie zostanie rozpatrzona.
7. W specjalnych ofertach Organizatora istnieje możliwość skorzystania z gwarancji satysfakcji, o takiej możliwości reklamacji klient jest informowany w ofercie kursu / szkolenia i ta opcja dotyczy tylko szkoleń / kursów sygnowanych tą opcją. Klient korzystający z tej możliwości ma prawo do wniesienia z tego tytułu zwrotu kosztów bez podania uzasadnienia,
a Organizator do uznania reklamacji. Organizator ustala indywidualne, obowiązujące terminy gwarancji satysfakcji dla poszczególnych szkoleń / kursów.

Rozpatrywanie reklamacji.

1. Usługodawca rozpatruje złożoną reklamację i udziela na nią odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
2. W sprawach szczególnie trudnych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie na nią odpowiedzi w terminie o którym mowa powyżej, możliwe jest wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji.
3. Klient jest informowany przed upływem 14 dniowego terminu o przyczynie opóźnienia, okolicznościach które muszą zostać ustalone w wydłużonym terminie i przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi.
4. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej albo w formie wiadomości e-mail.
5. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, Klient może:

  • odwołać się do Usługodawcy od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
  • zwrócić się do właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta, w przypadku posiadania przez Klienta statusu konsumenta.
  • wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Praw Konsumentów na zasadach określonych w ustawie.
  • wystąpić z powództwem do właściwego miejscowo sądu powszechnego.

6. Organem nadzoru właściwym w sprawach ochrony konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.